Analytics

vrijdag 28 juni 2013

Over mijn rol in de commissie van aanbestedingsexperts

In april ben ik benoemd als expert in de commissie van aanbestedingsexperts.  Daar zijn veel vragen over gekomen.  Daaromm in deze blog een korte toelichting. De commissie van aanbestedingsexperts is een commissie die is opgericht in de nieuwe aanbestedingswet, om klachten van ondernemers of aanbestedende diensten die betrokken zijn bij een aanbesteding te behandelen. De commissieleden kunnen zich laten bijstaan door experts als dat nodig nodig.  Ik ben zelf benoemd als expert op het domein van inkoop en innovatie. Dit past mooi bij mijn huidge rol als projectmanager Innovatiegericht Inkopen op het snijvlak van inkoop en innovatie.  Ik hoop dat er ook een aantal zaken uit andere sectoren langs komen, zodat we daar ook ervaring mee op kunnen doen.

Het is voor mij dus geen nieuwe baan, ik ben nog gewoon aan de slag bij Rijkswaterstaat. Ik hoop dat ik daarmee iedereen gerust stel. Het is dus een bijbaan. Omdat de commissie alleen aanbestedingen mag behandelen die gestart zijn onder de werking van de nieuwe aanbestedingswet, is het nu nog heel rustig. Vooralsnog zijn veel klachten daarom niet ontvankelijk, deze week is wel de eerste uitspraak gedaan. Klik hier voor een overzicht van de adviezen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten