Analytics

woensdag 25 december 2013

Hulde aan Heinen en Hopman! Waar veel bedrijven nog wat kunnen leren!!


Vorige week donderdag werd ik gecontroleerd met een ingecalculeerd risico, bij de jaarlijkse controle bleek dat mijn CV-ketel aan het einde van zijn levensduur was. Ik heb mij verbaasd over wat er de rest van de dag gebeurde en hoe goed het bedrijf Heinen en Hopman zijn processen op orde heeft.  Na dit gezien te hebben verbaast het mij niet dat ze wereldmarktleider zijn.  Veel bouw- en installatiebedrijven kunnen echt nog wat leren van deze organisatie!

Even de timeline.
12.30 Mijn vrouw belt dat de CV-ketel is afgekeurd. Of ik naar huis wil komen, want in de loop van de middag komt de verkoopadviseur langs.
14.30 Gesprek met de verkoopadviseur. Men kan alles leveren wat er maar zo ongeveer is aan installaties.  Online heeft de adviseur inzicht in welke ketels er op voorraad liggen, waar en wanneer ze geplaatst kunnen worden.  Nog geen uur later heb ik een getekende overeenkomst liggen met een gegarandeerde all-in prijs.  Geen gezeik over eventueel meerwerk, daar kunnen veel bedrijven echt wat van leren. Als toetje een afspraak dat om 16.30 de montageploeg er is.
16.30. Installatieploeg op de stoep.  Uiteraard blijkt de ketel niet niet te passen op het frame van de vorige ketel, maar een ritje langs het magazijn en de bouwmarkt lost dat op. Om 18:00 is er weer warm water en een half uur later is de rust in huis terug gekeerd. Bij de terugmelding wordt nog even aangegeven dat er maar meteen wat 'doe het zelf leidingwerk' van een van de vorige bewoners is vervangen zodat de hele CV ruimte er weer strak bij ligt.
20:00 Er komt een bedrijf voorrijden die al het bouw- en verpakkingsmateriaal komt afvoeren. Uiteraard helemaal gescheiden. Mijn tuin wordt brandschoon achter gelaten voor het weekend.

Dit bedrijf heeft er in ieder geval 1 klant voor het leven bij. Wat een strak ingerichte organisatie en wat een service en klantgerichtheid!!!  Als de hele bouwsector zo georganiseerd zou zijn hadden we er in Nederland een aantal multinationals bij gehad.  Ben er trots op om van Heinen en Hopman klant te mogen zijn. Het is weer lekker warm in huis, ben benieuwd hoeveel mijn gas- en energieverbruik gaat dalen door deze nieuwe CV-ketel.

En nee: Men is niet heel duur. Sterker nog, ik vond de prijs zelf erg strak.  De ketel was exact conform de adviesprijs op de website van NEFIT. Ook de bijkomende kosten zijn heel reeel, ik vind het bijzonder knap dat je daarmee alle medewerkers die op een middag langs zijn geweest kan betalen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten